DRUŠTVO / CINS: MEDIJIMA KOJI KRŠE ETIČKI KODEKS OPREDELJUJU SE SREDSTVA IZ DRŽAVNE KASE


18.09.2019
Centar za istraživačko novinarstvo (CINS) objavio je danas da je za četiri godine država televiziji "Pink" odložila plaćanje više od 1,52 milijarde dinara poreskog duga, a da su tabloidi "Informer" i "Srpski telegraf" dobili za tri godine ukupno 52,5 miliona dinara državnog novca na konkursima za medijske projekte koji su u javnom interesu.

CINS navodi da to nisu jedine privilegije koje provladini mediji godinama uživaju i pored toga što krše profesionalne i etičke standarde.

CINS navodi da je povlašćena i agencija Tanjug koja je umesto gašenja nastavila da radi i dobija novac od države kroz komercijalne ugovore.

Medju poslednjim poslovima, krajem avgusta 2019, agencija je ugovorila da godinu dana prati aktivnosti Ministarstva finansija na čijem čelu se nalazi Siniša Mali. Posao vredan 1,6 miliona dinara nije jedini prihod Tanjuga iz državne kase.

Istraživanje Centra za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) pokazuje da je od kraja oktobra 2015. do danas Tanjugu isplaćeno najmanje 129,11 miliona dinara državnog novca, od čega deo za gašenje Tanjuga a deo po osnovu komercijalnih ugovora.

Pored toga, u maju 2017. godine Grad Beograd je Tanjugu dozvolio da založi umetnička dela u korist Grada kako bi odložio plaćanje poreza od 5,7 miliona dinara na rate u trajanju od pet godina. / BETA.RS

18.09.2019 · CINS