TVITER OZNAČIO MEDIJE IZ SRBIJE KOJI SARAĐUJU SA VLADOM


17.08.2021
Društvena mreža Tviter označila je provladine medije iz Srbije na njihovim profilima, kao i ispod svakog njihovog posta, natpisom "Medij koji sarađuje sa Vladom Srbije".

Oznaku provladinih medija do sada su dobili Tviter nalozi Kurira, Prve, RTS Vesti, Tanjuga, Informera, Srpskog telegrafa, Politike, Televizije Hepi, Pink.rs i B92 vesti.

Kako je preneo dnevnik "Danas", u objašnjenju Tvitera navedeno je da oznake na profilima povezanim sa državom obezbeđuju dodatni kontekst o tim profilima koje kontrolišu određeni predstavnici vlada, kao i medijske institucije povezane sa državom, ali i pojedinci bliski sa ovom vrstom entiteta.

"Oznake se pojavljuju na stranicama važnih Tviter profila i na tvitovima koje šalju i dele ovi profili. Oznake sadrže informacija o državi sa kojom je profil povezan i informacije o tome da li sarađuju sa predstavnicima vlade ili medijima povezanim sa državom. Pored toga, ove oznake uključuju i male ikonice zastava koje signalizuju status profila kao vladinog profila ili medija povezanog sa državom", navodi na zvaničnom sajtu Tviter.

Oni dodaju da je njihov fokus na visokim zvaničnicima i entitetima... posebno profilima ključnih zvaničnika vlade, uključujući institucionalne entitete, ambasadore, zvanične portparole, ključne diplomatske lidere...

Kada se radi o profilima koji se koriste za lične svrhe i nemaju nikakvu ključnu ulogu na geopolitičkim ili zvaničnim vladinim komunikacijskim kanalima, tada se ne označavaju, dodaje se u objašnjenju.

„Kako se definišu medijski profili povezani sa državom? Profili povezani sa državom definišu se kao platforme preko kojih država vrši kontrolu nad uredničkim sadržajem preko finansijskih sredstava ili indirektnih političkih pritisika, i/ili kontrolom nad produkcijom i distribucijom ovih sadržaja. Profili koji pripadaju medijskim entitetima povezanim sa državom, njihovim urednicima, i/ili starijim članovima osoblja mogu biti označeni“, objašnjavaju iz Tvitera.

Medijske organizacije sa uredničkom slobodom, koje finansiraju države, dodaje se, kao što su BBC u Velikoj Britaniji ili NPR u SAD, ne definišu se kao medijski profili povezani sa državom.

Izvor: Beta

 

 

 

 

17.08.2021 · BETA